Co przygotować na rozmowę z serwisem:
Dobre przygotowanie do rozmowy z serwisem oszczędza czas rozmowy, ułatwia pracę i wstępne określenie usterki oraz pomaga należycie przygotować się do naprawy usterki przez serwisanta. Przed wykonaniem telefonu do serwisu warto przygotować:
- opis usterki lub zgłoszenia,
- model urządzenia (w miarę możliwości można poszukać naklejki z oznaczeniem w celu łatwiejszej identyfikacji),
- rok zakupu i instalacji urządzenia,
- ostatni protokół przeglądu (jeżeli posiadamy),
- pismo/protokół odbiorczy - w przypadku urządzeń zablokowanych przez kominiarza lub spółdzielnię mieszkaniową.
Obecnie na rynku występuje już taka ilość urządzeń gazowych, że nie raz trudno jest w krótkim czasie określić przyczynę niesprawności urządzenia. Wynika to często np. z różnic w odczytywaniu błędów sterownika dla piecy jednego producenta, różniących się tylko jedną cyfrą lub literą w oznaczeniu. Zalecamy więc relatywnie dokładne oględziny w poszukiwaniu oznaczenia urządzenia przed wykonaniem telefonu.